Українським покупцям побутових кондиціонерів високого і середнього цінового сегменту не варто боятися підвищення цін на продукцію в 2013 році. Такі прогнози озвучив директор компанії `Ліконд`, яка являється дистриб`ютором Daikin і Hoval в Україні, Володимир Степура, на традиційній конференції `Український кондиціонерний ринок 2012 року: підсумки, тенденції, перспективи`.
У майбутньому році зростання цін для споживачів очікується тільки в низькому ціновому сегменті (займає 40% кондиціонерного ринку України), який представлений, в основному, китайськими і турецькими брендами. Такі прогнози обумовлені низькою рентабельністю бізнесу та збільшенням митних зборів.
В середньому ціновому сегменті (середня вартість продукції коливається від 330$ до 480$) зростання цін не очікується, а ось рівень зниження залежатиме від бренду. Оскільки посилюється боротьба за цей сегмент, який займає 43%, між провідними світовими брендами. Ринок буде привабливий для продажу неінверторних моделей, які в Європі заборонять через не відповідності до підвищених показників енергоефективності. На нашому ринку представлені компанії з Таїланду, Малайзії, Туреччини та Китаю.
У високому ціновому сегменті (17%) зростання цін не передбачається. Можливе зниження вартості продукції до 5%. На українському ринку працюють компанії з Японії, Євросоюзу, Таїланду, Малайзії.
Також, в 2013 році збільшиться потреба ринку в заміні старих кондиціонерів, що особливо яскраво буде виражено для продукції з низького цінового сегмента.
Як, з жалем, відзначив керівник компанії `Ліконд`, великі інсталяційні компанії, за плечима яких багаторічний досвід проведення робіт, а також професійні проектувальники і монтажники, втрачають інтерес до сегмента побутових кондиціонерів, що веде до зниження якості монтажних робіт. Це обумовлено недобросовісною конкуренцією і демпінгом.