Антимонопольний комітет України офіційно рекомендував Київській міській державній адміністрації, Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Державній інспекції з контролю за цінами та Національній комісії регулювання електроенергетики України вжити вичерпних заходів щодо забезпечення прозорих й обґрунтованих тарифів на комунальні послуги в місті Києві.
Так, Київська міськдержадміністрація не дотримувалася вимог нормативно-правових актів під час встановлення тарифів на послуги централізованого опалення та постачання гарячої води.
Зокрема, у місті Києві не визначено ні виробників, ні виконавців послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води.
Внаслідок цього, житлово-експлуатаційні організації, що фактично надають послуги, але юридично не визначені їх виконавцями, неможливо притягнути до відповідальності за невиконання зобов’язань перед споживачами. Йдеться, зокрема, про здійснення перерахунків за ненадання або надання не в повному обсязі послуг, зниження їх якості.
При цьому, КМДА встановила тарифи на зазначені послуги без належних висновків Державної інспекції з контролю за цінами в Києві, за відсутності даних щодо опалювальної площі житлового фонду столиці, без урахування фактичного розподілу виробленої теплоенергії та за умов завищення норм споживання послуг з гарячого водопостачання.
У зв’язку з цим, Комітет зобов’язав Київську міськдержадміністрацію забезпечити встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води в місті Києві у порядку, передбаченому чинними нормативними актами.
Разом з цим, на вимогу Комітету Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства повинне внести зміни до Порядку визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді. Зокрема, визначити, що виконавцями послуг централізованого опалення та постачання гарячої води можуть бути лише суб’єкти природних монополій, які мають відповідну інфраструктуру.
Водночас Комітет наполягає, щоб НКРЕ затвердила обов’язковий для виконання нормативний акт, який передбачатиме розподіл виробленої і відпущеної теплопостачальними підприємствами теплової енергії для виробництва житлово-комунальних послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води між категоріями споживачів: населення, бюджетні установи, інші споживачі. НКРЕ повинна також запровадити порядок розробки та затвердження інвестиційних програм розвитку теплових мереж, що включатимуться до тарифів на теплову енергію, з обов’язковим врахуванням улаштування обліку спожитої теплової енергії.
У свою чергу, Держцінінспекції має забезпечити безумовне дотримання порядку формування, встановлення та застосування чинних тарифів на послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води в Києві, перш за все щодо надання висновків стосовно обґрунтованості витрат саме виробників, виконавців послуг.
Про результати проведеної роботи державні органи мають повідомити Комітет впродовж місяця.
`Органи влади, відповідальні за встановлення тарифів на послуги ЖКГ у місті Києві, повинні спрацювати як єдиний механізм: злагоджено та рішуче – вартість послуг має бути економічно обґрунтованою. Антимонопольний комітет наполягає на цьому`, – зазначив з цього приводу перший заступник Голови Комітету Рафаель Кузьмін.
16 червня 2011 року в Комітеті відбулася міжвідомча нарада з питань тарифоутворення на житлово-комунальні послуги. За результатами наради вирішено внести пропозиції на засідання робочої групи з розробки Концепції реформування житлово-комунальних господарств при Кабінеті Міністрів України. А саме – уніфіковувати тариф на житлово-комунальні послуги та створити нормативно-правову базу, що забезпечить єдині підходи під час формування тарифів на житлово-комунальні послуги.
http://www.kmu.gov.ua
Фото www.kmu.gov.ua
АМК наполягає на прозорих та обґрунтованих тарифах на житлово-комунальні послуги в Києві
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
23 груд. 2022 р.
30 лист. 2022 р.
31 жовт. 2022 р.
14 жовт. 2022 р.
17 серп. 2022 р.
15 серп. 2022 р.
12 вер. 2024 р.
17 трав. 2024 р.
18 квіт. 2024 р.
5 жовт. 2023 р.
11 лист. 2024 р.
4 лист. 2024 р.
25 жовт. 2024 р.
18 жовт. 2024 р.
14 жовт. 2024 р.