У квітні 2011 року маркетингове агентство DISCOVERY Research Group провело дослідження російського ринку кондиціонерів. У 2010 році обсяги виробництва кондиціонерів в Росії виросли на 55% в порівнянні з 2009 роком. Усього в 2010 р. в Росії було вироблено 70 тис. шт. кондиціонерів, а в 2009 - 45 тис. штук.
У 2010 році продажі в Москві збільшилися в 2,4 рази (на Москву припало більше 63% всіх продажів). За прогнозами експертів, після такого стрибка в 2011 році попит напевно знизиться, і московський ринок покаже корекцію на 20-30% вниз. У результаті рівень продажів у столиці буде на 15-20% вище, ніж у докризовому 2008 році. Однак це все одно буде менше результатів 2010
В цілому слід зазначити, що в Росії виробництвом кондиціонерів займається дуже мало підприємств і в основному для них це є другорядною діяльністю. Але багато підприємств відзначають, що, оскільки Росія зараз виходить з кризи, то варто очікувати зростання виробництва кондиціонерів в середньостроковій перспективі.
В якості існуючої проблеми в галузі багато гравців ринку визначили стагнацію у будівельній галузі, яка сталася через економічної кризи в Росії. Тому багато будівельні об`єкти призупинили свою діяльність у 2009-2010 рр.., А це відповідно спричинило за собою різкий спад замовлень у компанії-виробники кондиціонерів. Але деякі компанії в недалекому майбутньому очікують зростання замовлень. Вони пов`язують це з початком будівництва об`єктів для проведення Олімпіади-2014 і Чемпіонатом Світу з футболу в 2018 році.
Іншою проблемою в галузі є висока конкуренція, як з російськими, так і з іноземними виробниками. Європа є основним конкурентом в преміум та середньому ціновому сегменті, а Китай - у дешевому ціновому сегменті. Якість вироблених в Росії кондиціонерів перевищує китайське, але набагато поступається європейському. Ще однією проблемою є високі податки в галузі.
Основною тенденцією на російському і світовому ринку кондиціонерів, на думку російських виробників кондиціонерів, є направлення на економію енергії і відповідно на виробництво енергоефективного обладнання.
http://marketing.rbc.ru/